Sandrider / chiar de la Dacia !

 Inspirat de concept-car-ul Manifesto, laboratorul Dacia de idei noi dezvăluit în 2022, Sandrider este un vehicul complet nou conceput special pentru rally-raid. Acesta se bazează pe expertiza sportivă a Grupului Renault și a Prodrive, o companie britanică specializată în sport cu motor.

Continuând încercarea de a redefini elementele esențiale, Dacia, marca cu spirit outdoor, participă la Raliul Dakar și la Campionatul Mondial de Raliuri (W2RC) din 2025. Abordând unele dintre cele mai solicitante și mai dure terenuri din lume, Dacia își dezvăluie concurent, Sandrider, un prototip conceput pentru a câștiga.

În conformitate cu renumita abordare a Daciei, Sandrider a fost conceput pentru a se concentra pe esențialul sportului cu motor, adică performanța și victoria. Acest prototip inovator exploatează inteligent toate posibilitățile oferite de reglementările din categoria Ultimate T1+, concentrându-se în primul rând pe agilitate și greutate. Acesta răspunde pe deplin nevoilor esențiale atât ale șoferilor, cât și ale copiloților, care au fost implicați activ în dezvoltarea sa de la început. Încă de la începutul proiectului și înaintea numeroaselor sesiuni de testare, șoferii și copiloții și-au oferit experiența și cunoștințele vaste atât designerilor, cât și inginerilor, în principal prin sesiuni practice de proiectare folosind realitatea virtuală.

O Dacia cu totul specială, Sandrider este puternic aliniată cu valorile de bază ale mărcii.

Dakar și alte raliuri sunt unele dintre cele mai grele evenimente de sport cu motor din lume. Din acest motiv, Sandrider a cerut o abordare care să ducă la extrem conceptul robust de exterior al Daciei.

Aceasta a implicat consolidarea vehiculului, cu un cadru auxiliar și bare de protecție consolidate, caroserie din carbon, suspensie cu braț dublu și o transmisie 4×4 construită pentru cerințele obositoare ale evenimentelor de rally-raid. Un sistem electric inovator menține puterea optimă pentru toate accesoriile de la bord, chiar și în cele mai dificile condiții.

Privind dincolo de aceste caracteristici fundamentale de design, abordarea robustă, în aer liber, a lui Sandrider se extinde și la aspecte care pot părea detalii, dar care de fapt fac viața mult mai ușoară pentru echipaje.

Dacia Sandriders reunește trei echipaje care combină experiența, talentul și entuziasmul.

  • Sébastien Loeb, în vârstă de 49 de ani, a câștigat de nouă ori consecutiv Campionatul Mondial de raliuri între 2004 și 2012. Este cel mai de succes pilot al sporturilor cu motor și este adesea considerat cel mai mare pilot de raliuri din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la Dakar din 2016. El va fi partener de copilotul Fabian Lurquin.
  • Cristina Gutierrez Herrero, în vârstă de 32 de ani, este un nume de top în raliurile de fond. A participat deja la opt raliuri Dakar între 2017 și 2024. Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat într-o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general. Copilotul Cristinei va fi Pablo Moreno Huete.
  • Nasser Al-Attiyah este de cinci ori câștigător al Cupei Mondiale pentru raliuri de fond și de două ori câștigător al Campionatului Mondial de raliuri-raid. O adevărată legendă a Dakarului, el a câștigat de cinci ori acest eveniment spectaculos.

Dezvăluit astăzi, Sandrider va începe acum o serie lungă de teste de dezvoltare în mai multe țări. Debutul său în sport cu motor va avea loc la Rallye du Maroc 2024, etapa marocană a Campionatului Mondial de Rally-Raid (W2RC) între 5 și 11 octombrie 2024.

Dacia Sandriders, echipa oficială W2RC a Dacia, va concura în primul lor Dakar și în celelalte etape ale Campionatului Mondial de Rally-Raid în 2025.

pe curand !

Lasă un comentariu